Sometimes it feels like Bob Dylan says: "I practice a faith that's long been abandoned, ain't no altars on this long and lonesome road"

Visitors to this website today: 102Total number of visitors to this website: 496313
Welcome to the website of Kees de Graaf
Kees de Graaf keesdegraaf.com

Gastenboek / Guest's book

Hartelijk dank voor het bezoeken van mijn website. Ik nodig je van harte uit in mijn Gastenboek een reactie te schrijven. Click daarvoor op het reactieformulier -rechts boven. Thank you very much for visiting my website. Please write a comment in my Visitor's Book. To do so, please click on 'reactieformulier' - on the right top.

Write your response in the box below

Helemaal mee eens!



Ter aanvulling:

 - In Jak. 2 wordt gespoken over synagoge waar blijkbaar zomaar vreemden kunnen binnenlopen, arm of rijk; dat klinkt niet bepaald als een huiskring.

In Hand. 13 lezen we dat de hele stad bijeenkomt (synago).

 - Na het apostelconvent wordt de kerk in Antiochie bijeengebracht: een synagogein van een grote menigte (plethos)! Opnieuw is het hier moeilijk voor te stellen dat het om huiskringen gaat.

 - In Hand. 20:7 komen de discipelen samen (synago) om brood te
breken. Dat hier niet sprake is van een kleine "eat, pray, love" groep
is wel duidelijk uit de beschrijving van de ontmoetingsplaats: een
royale zolder met veel lampen en een groot raam.

Arjen Vreugdenhil12-11-2010 17:17

Beste Koos,

Je hebt gelijk, het gaat om een gemeenschap die binnen en vanuit het evangelie leeft. Eten, bidden en beminnen krijgen hun bevrijdende betekenis vanuit het goede nieuws van Jezus Christus. Zoals Newbigin al zei: "The local community is the hermeneutic of the gospel."

Ik kan je Total Church van Tim Chester en Steve Timmis aanraden; zij combineren de twee aspecten die jij benoemt.

Groeten,

Pieter

Pieter12-11-2010 17:03

[1]      «      6   |   7   |   8   |   9   |   10   
Write your response in the box below

Write your response in the box below